Translate

zaterdag 26 april 2014

Artjournal52, week 14, Rain or Shine


Deze pagina heb ik vandaag lekker zitten maken. heerlijk

genieten van een vrije dag, rust en een lekker muziekje op

 de achtergrond. De opdracht was Rain or Shine. 


op de pagina heb ik Gesso aangebracht

Vervolgens heb ik met een gewoon printerpapiertje op de door met Gesso nat gemaakte pagina gedrukt en dan blijft er dus papier op plakken. Dit geeft later een leuk resultaat als de pagina gekleurd word met verf

 Met een nieuwe stempel van Art Journey van regendruppels ga ik de pagina stempelen. Ik stempel met blanco inkt (versamark) en daarna strooi ik er Ebmossingpoeder over heen
 Hier zie je de gestempelde afbeelding voorzien van een laagje poeder
 Door verhitting van het poeder smelt dit poeder tot een mooi plastic laagje
 De pagina heb ik helemaal nat gemaakt en daarna verschillende kleuren Distresspaint aangebracht
 hier zie je de natte pagina, de verf drupt en kruipt overal heen over de pagina waardoor je mooie menging krijgt van de verschillende kleuren
 dit is het resultaat als de verf droog is. Je zie nu ook mooi de druppels terug omdat ze het papier eronder door het plastic llaagje wat ik erop gedaan heb niet verkleurd
 Met een alfabet stempel setje de tekst gestempeld
 Mijn tekst
 De stempel nog een keer gebruikt maar nu met zwarte inkt
 met zwarte verf rondjes gestempeld, heel simpel met behulp van een dopje van een flesje
 ik heb nogmaals de afbeelding gestempeld en wederom met clear embossingpoeder bewerkt. het geeft een heel subtiel effect dat je eigenlijk alleen goed ziet als je de pagina van dichtbij bekijkt
 Bijna klaar... de tekst zit erop, nu de afwerking nog
met donker en lichter blauwe InkaGold verf heb ik met behulp van een sjabloontje de stippen aangebracht



Dit is dan het eindresultaat. Wordt al een dikke journal...en er komt nog meer bij.

Bedankt weer voor het kijken. Groetjes Brenda

Geen opmerkingen: