Translate

vrijdag 10 januari 2014

Life is not.... mixed media #3

Hallo,
daar ben ik weer, deze week ging het creatief erg goed zoals jullie zien. mijn 3e schilderij is klaar. Ik kwam deze tekst tegen op internet en vond hem erg mooi.
 Ik ben begonnen met het schilderij in te smeren met Gesso. Daarna heb ik diverse teksten geplakt op het doek en deze boeken waaronder een heel oud boek met religieuze teksten en liederen. Die heb ik voor een kwartje gekocht in een kringloopwinkel. Daarnaast heb ik er uit een oud muziekboek ook wat repen opgeplakt.



Toen alles erop zat wederom een dun laagje gesso aangebracht. De achtergrond heb ik gekleurd met 3 verschillende kleuren Panpastel. maar voordat ik dat ging doen heb ik met een stempel en Versamark Swirls aangebracht en die met embossingpoeder transparant gemaakt. Dit komt er uiteindelijk heel mooi in terug nadat de kleur is aangebracht.
 op de plaats waar ik de vogeltjes wil aanbrengen heb ik de ondergrondkleur weggehaald met gesso. Zo zie je het plaatje wat een servetje is beter nadat het is aangebracht op het schilderij.

 De witte tekst op de achtergrond komt van een stempel, wederom met embossingpoeder bewerkt. De tekst heb ik gestempeld

  als laatste heb ik nog wat frantage embossingpoeder gebruikt om zo het schilderij tot 1 geheel te maken.
Bedankt weer voor het kijken, ik heb er veel plezier aan gehad deze te maken...
Groetjes Brenda


1 opmerking:

Heidie zei

wat een schitterend schilderij heb je weer gemaakt.

liefs Heidie