Translate

zaterdag 18 juni 2011

roosjes maken met malletje van Marianne Design

met deze blauwe malletjes, kan je roosjes maken, erg leuk om te verwerken op een kaart of fotolijstje.
wat heb je nodig: Cuttlebug, uiteraard de malletjes, papier, plak, prikpen, splitpennetje en schaar.
ik heb hieronder geprobeerd de werkwijze te laten zien, heel simpel, je draait het door de cuttlebug zodat je er genoeg hebt, daarna pak je de 3 kleinste, de grootste laat je nog even liggen. ik hoop dat jullie het leuk vinden dat ik dit zo laat zien. bedankt weer voor het kijken en de reacties, groetjes Brenda


de totale bloemetjes die je nodig hebt, uit een klein stukje papier.

1 na grootste bloem, voorzien van plak en snede tot aan het midden

zo is het op elkaar gevouwen en geplakt

2 na grootste bloem, met 1 bloemblaadje weggeknipt

ook plak toevoegen

en op elkaar plakken

kleinste bloemetje, met 2 bloemblaadjes weggeknipt

ook voorzien van plak

op elkaar plakken, is wat priegelen omdat het een klein bloemetje is

alle drie geplakt en gevormd

alle bloemetjes in het midden doorprikken, zodat splitpen erdoor kan

hier zit de splitpen erin, en moet het nog op het grootste bloemetje bevestigd worden

en dan hier het eindresultaat.

1 opmerking:

Chantal zei

Hoi Brenda,

Het zijn leuke malletjes he, deze. Ik gebruik ze zelf vaak met een meeldraadje erin, maar een splitpen vind ik ook een erg goed idee!

Groetjes,
Chantal